Projektowanie komunikacji

Seria „Pro­jek­towanie komu­nikacji” jest wydawana przez Insty­tut Dzi­en­nikarstwa i Komu­nikacji Społecznej Uni­w­er­sytetu Wrocławskiego. wśród tytułów można znaleźć m.in. pub­likacje pra­cown­ików i współpra­cown­ików Zakładu Pro­jek­towa­nia Komu­nikacji, tom pokon­fer­en­cyjny Com­mu­ni­ca­tion design, tom z wys­tąpi­eni­ami z cyklu komu­nikacje w roz­mowie, prace stu­den­tów spec­jal­ności pro­jek­towanie komu­nikacji i wiz­erunku insty­tucji Insty­tutu Dzi­en­nikarstwa i Komu­nikacji Społecznej.





Notatki 3

Michael Fleischer

Książka ta jest zbiorem notatek poczynionych przez autora; stąd zresztą jej tytuł.

To nie jest wina świata, że Państwo mieli o nim wygórowane wyobrażenie.


[więcej]

Obrazy świata w komunikacji polskiej skrajnej prawicy

Marcin Pielużek

Brak interpretacji oraz uniwersalizacja ideologii nacjonalistycznej przyczynia się do normalizacji i legitymizacji radykalnych haseł, konceptów oraz symboli nienawiści, a tym samym adaptowane są na poziomie interdyskursu strategie normalizacyjne, charakterystyczne dotychczas jedynie dla komunikacji wewnątrzsystemowej skrajnej prawicy.
[więcej]

teorie komunikacji i mediów 10

red. Mariusz Wszołek

Kolejny, dziesiąty już tom serii Teorii komunikacji i mediów. Zapraszamy do lektury!
[więcej]

konstrukcja rzeczywistości 3

Michael Fleischer

W trzecim, czyli przedłożonym tu Państwu, tomie konstrukcji rzeczywistości zebrałem teksty z jednej strony dotyczące kilku problemów teoretycznych z obszaru komunikacji, a z drugiej prezentujące wyniki badań empirycznych na temat zarówno aktualnych zjawisk społecznych, jak też sposobów naszego postrzegania i generowania z tych postrzegań wizerunków oraz konstruktów komunikacyjnych. Tematycznie tom ten ma dwa punkty ciężkości.

 

Fragment wstępu

[więcej]

badanie i projektowanie komunikacji 6.

red. Michał Grech, Annette Siemes, Mariusz Wszołek

książka jest zbiorem tekstów obejmujących szeroki zakres pola badawczego i projektowego
z dziedziny nauki o komunikacji. wśród artykułów można znaleźć zarówno prace teoretyczne,
jak i wyniki badań i analiz.
[więcej]

Teorie komunikacji i mediów 9

red. Marek Graszewicz, Mariusz Wszołek

Kolejny, dziewiąty już tom serii Teorii komunikacji i mediów wyróżnia się obfitością i różnorodnością tekstów. Jako redaktorzy jesteśmy szczerze zadowoleni z takiego obrotu spraw. Niewykluczone, że jesteśmy przywiązani do jakichś szczególnych teorii czy przekonań, jednak nie oznacza to, że będziemy je jakoś zajadliwie bronić.
[więcej]

Badanie i projektowanie komunikacji 5

red. Michał Grech, Annette Siemes, Mariusz Wszołek

Seria „Projektowanie komunikacji” jest wydawana przez Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Wśród tytułów można znaleźć m.in. publikacje pracowników i współpracowników Zakładu Projektowania Komunikacji, tom Badanie i projektowanie komunikacji, tom z wystąpieniami z cyklu „Komunikacje w rozmowie”, prace studentów specjalności Projektowanie komunikacji i wizerunku instytucji Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.

[więcej]

Reklama. Perspektywa empiryczna

Mariusz Wszołek

Reklama. Perspektywa empiryczna jest w głównej mierze empirycznym rozwinięciem publikacji Reklama. Operacjonalizacja pojęcia. Tym razem punkt ciężkości jest jednak ustawiony na empirycznej weryfikacji wskazanych problemów badawczych, relewantnych dla pola naukowego reklamy. Punkty węzłowe niniejszej publikacji to: dyferencje rynkowe w reklamie, dyskursywne funkcjonały wizualne w reklamie, semantyka reklamy i wiodące dyskursy reklamy.



[więcej]

Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje...

Tim Brown

Książka Tima Browna nie jest typowym podręcznikiem z zakresu projektowania i komunikacji. To bardziej początek dyskusji nad możliwościami organizacji procesu projektowego w ramach metodologii design thinking. (...) Drugie wydanie książki Tima Browna zostało opatrzona dwoma komentarzami, które z perspektywy czasu wydają się istotnym uzupełnieniem polskiego wydania. Komentarz Mariusza Wszołka i Michała Grecha wprowadza w problematykę designu i w zakres teoretyczno-metodologiczny design thinking. (...) Michael Fleischer w swoim komentarzu precyzyjnie opisuje kontekst teoretyczny i metodologiczny procesu projektowego zorientowanego na rozwiązywanie problemów z perspektywy systemowej.

[więcej]

Reklama. Perspektywa empiryczna

Mariusz Wszołek

Reklama. Perspektywa empiryczna jest w głównej mierze empirycznym rozwinięciem publikacji Reklama. Operacjonalizacja pojęcia. Tym razem punkt ciężkości jest jednak ustawiony na empirycznej weryfikacji wskazanych problemów badawczych, relewantnych dla pola naukowego reklamy. Punkty węzłowe niniejszej publikacji to: dyferencje rynkowe w reklamie, dyskursywne funkcjonały wizualne w reklamie, semantyka reklamy i wiodące dyskursy reklamy.



[więcej]

Rozmowy codzienne | Alltägliche gespräche

Michael Fleischer

byłaby to w sumie, miałbym kiedykolwiek zamiar tę historię opowiedzieć, w pewnym sensie historia troski, dla której, aby ją komuś opowiedzieć lub uzmysłowić, w ogóle nie byłbym pewnie w stanie znaleźć tej ilości czasu, jaka dla opowiedzenia owej historii byłaby stosowna. historia, w której, aby, też kiedy teraz nie jest tu obecna, ją uspokoić, nie, jak się częstokroć oraz, tego zdania również jestem, nie bez powodu obawiała, ja, lecz choć raz właśnie moja żona stoi na pierwszym planie. byłaby to, gdyby tę historię można było powiedzieć, swego rodzaju historia o niedociągnięciach tej mojej żony w kwestii bycia w zgodzie, nawet jeśli tylko w niewielkim stopniu i jak dotąd próbnie, z czasem. [więcej]

Badanie i projektowanie komunikacji 4

red. Annette Siemes i Michał Grech

Seria „Projektowanie komunikacji” jest wydawana przez Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Wśród tytułów można znaleźć m.in. publikacje pracowników i współpracowników Zakładu Projektowania Komunikacji... [więcej]

Notatki 2

Michael Fleischer

Rzecz ma się tak.
W trakcie ostatnich wydarzeń i czasów nazbierało się wiele pomysłów, idei, cudzych powiedzonek, zasłyszanych cytatów lub samemu wyprodukowanych sformułowań, które wszystkie posiadają jedną wspólną cechę, a mianowicie tę, że nie mają ze sobą nic wspólnego. Kiedy jednak chwilę pomyśleć, okazuje się, że w rzeczy samej wspólnego mają dość wiele, generalnie tyle, że pochodzą z tej samej parafii, reprezentują ten sam styl myślenia, tę samą perspektywę poznawczą, ten sam sposób zainteresowania światem, niezależnie od autorstwa tych fragmentów.
[więcej]

Reklama. Operacjonalizacja pojęcia

Mariusz Wszołek

W publikacji autor podejmuje próbę operacjonalizacji pojęcia reklamy z uwzględnieniem ważniejszych paradygmatów badawczych. Dokonuje również obszernego omówienia praktyki reklamowej ze szczególnym uwzględnieniem reklamy jako elementu procesu corporate identity organizacji. Interesujące jest też wyróżnienie poetyki reklamy wiodącej i procesu projektowania reklamy. [więcej]

Komunikacje w rozmowie 3

red. Mariusz Wszołek

Do powstania trzeciej i ostatniej (póki co) książki Komunikacje w rozmowie przyczynili się studenci, którzy zostali zaproszeni do napisania manifestu pokolenia. Nierzadko są to bardzo osobiste teksty, a głębsza refleksja nad nimi każde podać w wątpliwość zmienną naturę pokoleń [więcej]

Badanie i projektowanie komunikacji 3

red. Mariusz Wszołek

Seria „Projektowanie komunikacji” jest wydawana przez Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Wśród tytułów można znaleźć m.in. publikacje pracowników i współpracowników Zakładu Projektowania Komunikacji... [więcej]

Kapitał – niestety nie( )ludzki

Michael Fleischer

Na początku, jak teraz na końcu wiem, że tak nie będzie, miała to być recenzja pewnej książki. Potem, czyli teraz, wyszło coś zupełnie innego. Pewnego rodzaju zewnątrzsystemowa diagnoza systemu społecznego,w jakim aktualnie żyjemy i który określany jest zwykle jako: kapitalizm... [więcej]

Notatki

Michael Fleischer

W trakcie ostatnich wydarzeń i czasów nazbierało się wiele pomysłów, idei, cudzych powiedzonek, zasłyszanych cytatów lub przez siebie samego wyprodukowanych sformułowań, które posiadają jedną wspólną cechę, a mianowicie tę, że nie mają ze sobą nic wspólnego i się ze sobą nie wiążą... [więcej]

Komunikacje w rozmowie 2

red. Mariusz Wszołek

Książka jest zbiorem artykułów z cyklicznych spotkań Komunikacje w rozmowie. Wśród artykułów można znaleźć zarówno prace teoretyczne, jak i wyniki badań i analiz. „Ko­munikacje w rozmowie” organizowane są we współpracy z klubokawiarnią Literatka [więcej]

Obraz ‘uniwersytetu’ w opinii mieszkańców Polski

Michał Grech

Książka prezentuje wyniki badań postrzegania uniwersytetu wśród mieszkańców Polski. Analiza koncentruje się na rekonstrukcji tego obszaru obrazu świata, jego powiązań i funkcji. [więcej]

Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje...

Tim Brown

Książka Tima Browna nie jest typowym podręcznikiem z zakresu projektowania i komunikacji. To bardziej początek dyskusji nad możliwościami organizacji procesu projektowego w ramach metodologii design thinking. [więcej]

Badanie i projektowanie komunikacji 2

red. Michał Grech, Annete Siemes

Seria „Projektowanie komunikacji” jest wydawana przez Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. [więcej]

Style życia w komunikacji. Komunikacyjna stratyfikacja społeczeństwa

janKomunikant

Książka Style życia w komunikacji jest wynikiem pracy zespołu badawczego o nazwie janKomunikant. Zawiera wyniki dwuletniego projektu badawczego mającego na celu wyróżnienie komunikacyjnej dyferencjacji polskiego społeczeństwa i związanych z nią stylów życia. [więcej]

Komunikacje w rozmowie 1

red. Mariusz Wszołek

Książka jest zbiorem artykułów z cyklicznych spotkań Komunikacje w rozmowie. Wśród artykułów można znaleźć zarówno prace teoretyczne, jak i wyniki badań i analiz. „Ko­munikacje w rozmowie” organizowane są we współpracy z klubokawiarnią Literatka. [więcej]

Badanie i projektowanie komunikacji 1

red. Michał Grech, Annette Siemes

Książka jest zbiorem powstałym jako wynik pierwszej konferencji naukowej „Communication design – badanie i projektowanie komunikacji”. Zebrane artykuły pokrywają szeroki zakres pola badawczego i projektowego, od information design przez fotografię po design konceptów komunikacyjnych. Wśród artykułów można znaleźć zarówno prace teoretyczne, jak i wyniki badań i analiz. [więcej]